Fb.Tw.In.

BLACK King of the Night

FIRMA

FOODCARE

MARKA

BLACK ENERGY

ROK

2022

ZADANIE

NOWA STRATEGIA ORAZ PLATFORMA KOMUNIKACJI DLA LIDERA RYNKOWEGO

BLACK Energy jest liderem ilościowym rynku napojów energetycznych. Bycie liderem jednak zobowiązuje i nie jest łatwo utrzymać pozycje przy tak silnej i aktywnej konkurencji. Dostałem zlecenie opracowania strategii na kolejne 2 lata dla marki oraz kreacji dla nowej platformy komunikacji. Dotychczasowa platforma opierała się na wizerunku Mike Tysona, który już nieco wypłowiał i marka potrzebowała dodania świeżości. 

Przy opracowywaniu strategii i analizie insightów oraz postrzegania marki doszedłem do wniosku, by markę przypisać do konkretnej okazji zakupowej. Ale nie czynić tego wąsko opierając się jedynie na okazjach konsumpcji napojów energetycznych, ale poszukać czegoś szerszego. Tak jak Red Bull przypisał sobie sporty ekstremalne, tak Black jest energetykiem najczęściej wybieranym przy okazji imprez. A imprezuje się głównie w nocy. Black to czerń, czerń to noc. Więc Jak Noc to Black. Uczyńmy zatem z Blacka Króla Nocy. Tak, aby ta pora dnia kojarzyła się tylko z jednym energetykiem.

Tak powstała Platforma: BLACK. KING OF THE NIGHT.

W ramach projektu opracowałem hasło akcji, założenia mediowe oraz wykorzystanie platformy w ramach Marketingu 360, w tym promocji konsumenkich i aktywacji w socjale mediach.